Breaking News
Loading...
Selasa, 14 April 2015

Bangsa Kosong

07.44

Pak Presiden..
Beritahu aku bagaimanakah bangsa ini?
Beritahu aku seperti apakah bangsa ini?
Tolong beritahu aku...
Beritahu aku..

Para Rakyat..
Beritahu aku seperti apakah presiden itu?
Beritahu aku bagaimanakah presiden itu?
Jawablah pertanyaanku..
Jawab..

Andai ku tahu jawaban itu
Andai orang-orang tahu jawaban itu
Pembodohan dan adu domba akan tertekan

Tak hanya sekedar hati nurani
Tak hanya sekedar kepintaran dan kejujuran

Tapi..
Amanah, kepercayaan, dan kekeluargaan
Inilah awal mula kesejahteraan bangsa

Pak Presiden..
Bantulah kami memberantas pembodohan
Perhatikanlah kami..
Tegurlah kami..
Arahkanlah kami..
Kasihilah kami..

Para Rakyat..
Bantulah presidenmu
Tegurlah dengan kasihmu
Mengertilah..

Jadilah keluarga diantara kalian
Dibawah payung Rahmat keagamaanmu
Posting Lebih Baru
Previous
This is the last post.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Toggle Footer